top of page
  • אפרת שמגר

סיפורו של קרניז

קרניזים דקורטיביים - בסך הכול פסים דקים על הקירות והתקרה, אבל מכניסים כל כך הרבה עניין ואופי. ניתן לשלבם עם כל סגנון עיצוב, כן כן מה שאתם שומעים, עם כל סגנון עיצוב- אפילו עם הסגנון הנורדי, המינימליסטי או המודרני הקר!

אסוציאציות וקונוטציות

נחזור קצת אחורה לשנות ה- 80, כשחושבים על בית מעוטר קרניזים אי אפשר שלא להיזכר בביתם של מוניקה או של רוס מ"חברים"- בתים אמריקאיים בסגנון פרובנסי קל, עשירים בריהוט, ועמוסי פריטים,

אבל גם מלאי אופי וחיים.




אם נחזור עוד קצת אחורה בשנים, הקרניזים הם שחקני עיצוב מרכזיים בסגנון המלכותי, בארמונות אנגליים ובבתי פאר מהודרים.



אכן, המקור של הקרניזים הוא אירופאי (צרפתי וגם אנגלי) ולצורך העניין אי אפשר שלא להזכיר את "אמילי בפריז " שם נראה אמנם עיצוב עדכני ובועט, אבל כזה שנותן גם הרבה כבוד למקור ולקרניזים הדקורטיביים:



אז אחרי שראינו לאן לוקחות אותנו האסוציאציות, אך טבעית היא המחשבה הרווחת, לפיה הקרניזים מתאימים רק לסגנונות המאופיינים עם העולמות שהוזכרו למעלה- הסגנון הפרובנסי, הסגנון הכפרי, או הסגנון היוקרתי.

מהעבר להווה- בואו נשים את האסוציאציות בצד – לא רק שהקרניז יכול לדבר בכל שפת עיצוב, הוא מקפיץ כל עיצוב ומוסיף אופי ועושר לכל חלל

הקרניזים משתלבים עם כל סגנון, גם עם סגנונות "קרים" יותר כמו הסגנון הנורדי, המודרני או המינימליסטי, וגם עם הסגנון האקלקטי או התעשייתי.

הכל תלוי בעיצוב הקרניז שנבחר ובאופן יישומו על הקיר-

קרניז חלק, דק וחד שכבתי יתאים בדר"כ לסגנונות ה"קרים". קרניז מעוטר פרטים, רחב ורב שכבתי יתאים בדר"כ לסגנונות ה"חמים" יותר.

קרניזים יעצימו כל עיצוב קיים ויוסיפו אווירת יוקרה - כזו שתרגיש יותר כמו "בית מלון".

ואין טוב ממראה עיניים:



קרניז דקורטיבי - יישום פשוט וזול בשטח

אז התאהבתם והחלטתם שאתם רוצים ללכת על זה, כמה זה יעלה ואיך עושים את זה?

כשמדובר בקרניז למטרת דקורציה - נשוא הכתבה*, היישום זול ופשוט.

התחילו מבחירת הקיר/ות הרצויים, מדדו את גודל הקיר, וחשבו מהו אורך הקרניז הדרוש ליישום העיטור שתרצו.

לאחר מכן תוכלו להיכנס למגוון חנויות המוכרות אונליין קרניזים לפי מידה, לבחור ולהזמין עד הבית, את הקרניז הרצוי בצורה ובגודל המתאים. באתרים הללו תוכלו להתרשם ממחירים נוחים ושווים לכל כיס העומדים על עשרות שקלים בלבד (למטר).

שימו לב לעובי הקרניז ולרוחב שלו (המצויין באתר בדרך כלל בצורה ממש נוחה למשתמש). אם אתם לא מצליחים לדמיין, קחו חתיכת דף, גזרו אותה בהתאם לרוחב הנבחר והציבו על גבי הקיר לקבלת המחשה טובה.

אוקיי – הקרניזים הגיעו, מה עושים עכשיו? מדביקים!

הקרניזים הנפוצים עבור דקורציה עשויים בדר"כ מחומר שנקרא פוליסטירן (קלקר) או פוליאוריתן (שעמיד למים) או פולימר (שנחשב עמיד יותר לפגיעות).

הם יחסית גמישים וקל מאוד לעבוד איתם. החיבור לקיר הוא באמצעות הדבקה, ובמעמד הרכישה ניתן להזמין גם דבק ייעודי.

אז אם אתם ברוח של עשה זאת בעצמך, ומצוידים בכלי עבודה בסיסיים כמו מסור יד קטן לחיתוך הקרניז ופלס, זה לגמרי אפשרי. ישנם אתרים שמוכרים אפילו פינות מוכנות להקל על העבודה.

תוכלו לחלופין, להזמין מתקין שיעשה את העבודה במחיר נוח.


*לקרניז ישנם מספר שימושים לצורכי עיצוב פונקציונליים- לרוב הסתרות של תעלות לחוטי חשמל ומיזוג, מסילות של וילונות, ותאורה. כתבה זו מתייחסת למטרת הדקורציה.





196 views0 comments
bottom of page