top of page
  • אפרת שמגר

אחת ולתמיד- מה זה הום סטיילינג?

Updated: Apr 13

מה זה הום סטיילינג? יצירת Home Sweet Home: ביטול המסתורין של אמנות ההום סטיילינג


הגדרת המונח הום סטיילינג – מה זה הום סטיילינג?


"הום סטיילינג" - פירוש המונח היבש בעברית למילה "הום סטיילינג" הוא "סִגנוּן הבית". המונח הרווח והמוכר יותר בעברית, המזוהה עם המונח הום סטיילינג, הוא "הלבשת הבית".

הום סטיילינג מתייחס לתהליך של סידור ועיצוב פנים הבית באופן שמעצים את המשיכה והפונקציונליות האסתטית שלו. הום סטיילינג כולל בחירה וסידור של רהיטים, ערכות צבעים, תאורה ואלמנטים עיצוביים נוספים ליצירת חלל מגורים מגובש ונעים חזותית.


מטרת ההום סטיילינג היא להפוך את החלל לסביבה מושכת ופונקציונלית מבחינה ויזואלית המשקפת את הסגנון האישי של בעל הבית ועונה על צרכיו והעדפותיו.


מעצבי הבית או מעצבי פנים עובדים בדרך כלל עם לקוחות כדי להבין את העדפות הסגנון, התקציב והדרישות שלהם, ולאחר מכן מספקים המלצות ופתרונות להשגת המראה והתחושה הרצויים לביתם.

הום סטיילינג יכול להיעשות עבור חדרים ספציפיים או עבור בית שלם, ויכול להיות תהליך המשלב ריהוט ועיצוב קיימים ו/או רכישת פריטים חדשים.


סלון לפני תהליך הום סטיילינג
סלון לפני תהליך הום סטיילינג

סלון אחרי תהליך הום סטיילינג
סלון אחרי תהליך הום סטיילינג

תשובה פשוטה נוספת לשאלה מה זה הום סטיילינג הינה- עיצוב הבית ללא שבירת קירות וללא החלפת תשתיות:


דמיינו לפניכם בית או חדר ריק לחלוטין מחפצים, אין בו דבר וקירותיו לבנים וחשופים- נניח בית חדש מקבלן או לחלופין בית ריק שדייריו עברו דירה על כל מטלטליהם. כעת יש להפוך את הבית לבית מעוצב מבלי לערוך שינויים בחלוקת קירות הפנים של הבית או בתשתיות היסודיות שלו. כל הפעולות במסגרת כך נכנסות תחת עיצוב הבית הום סטיילינג.



סלון ערום בבית קבלן חדש
סלון ערום בבית קבלן חדש

סלון בבית קבלן לאחר תהליך הום סטיילינג
סלון בבית קבלן לאחר תהליך הום סטיילינג

מה ההבדל בין עיצוב פנים להום סטיילינג?


השאלה מה ההבדל בין עיצוב פנים להום סטיילינג היא שאלה נפוצה מאוד, מכיוון שהמונחים משמשים לעתים קרובות לסירוגין, ומכיוון ששני התחומים חופפים בהרבה מאוד נקודות.


מה זה עיצוב פנים?


עיצוב פנים מתמקד בתכנון פנים החלל מחדש באמצעות החלפת תשתיות יסודיות המצריכות שיפוץ מאסיבי כמו החלפת צנרת, שבירת קירות, שינוי מיקום החדרים, וכדומה.

עיצוב פנים אומנם כולל בתוכו הום סטיילינג, אך המיקוד הוא בעיצוב יסודי יותר הכולל שיפוץ.

מצד שני, מה זה הום סטיילינג?


המטרה של תהליך ההום סטיילינג היא ליצור מהפך עיצובי בחלל ללא שיפוץ מאסיבי של יסודות הבית, קרי ללא שבירת קירות והחלפת תשתיות.

השאיפה בתהליך ההום סטיילינג היא לקחת את החלל הקיים ולהוציא ממנו את הפוטנציאל הגלום בו ללא שיפוץ מאסיבי ולכן הום סטיילינג מתמקד במיוחד ביצירת מראה אטרקטיבי ומגובש לבית שכבר בנוי.



חדר עבודה לפני תהליך הום סטיילינג
חדר עבודה לפני תהליך הום סטיילינג

חדר עבודה אחרי תהליך הום סטיילינג
חדר עבודה אחרי תהליך הום סטיילינג

הום סטיילינג הוא בדר"כ תהליך הרבה יותר קצר וגם זול יותר משום שאינו כולל את מלאכת השיפוץ המאסיבי והחלפת היסודות.

כאשר נשאלתי על ידי זוג לקוחות שלי כך: "מה זה הום סטיילינג ומה ההבדל בין הום סטיילינג לעיצוב פנים?, רק שנהיה בטוחים שזה כולל את כל מה שאנחנו זקוקים לו", פשוט תיארתי להם הלכה למעשה מה זה הום סטיילינג ומה כולל התהליך, כפי שתוכלו לקרוא בפסקה הבאה.


הלכה למעשה, מה כולל הום סטיילינג! תהליך של 8 שלבים עיקריים ומותאמים אישית


אחרי שהגדרנו מה זה הום סטיילינג ומה ההבדל בין הום סטיילינג לעיצוב פנים, כעת לתכלס:


הום סטיילינג =תהליך אשר כולל מספר שלבים המותאמים באופן אישי לכל דייר על פי צרכיו והעדפותיו. כל שלב מתומחר בנפרד כל מנת שניתן יהיה ליצור תוכנית מותאמת אישית והצעת מחיר שקופה והוגנת.


ליווי מלא של ליווי הום סטיילינג= תהליך הכולל בדר"כ את השלבים הבאים:


פגישת ייעוץ, אבחון וניתוח בשטח- פגישה הכוללת בין היתר שאלון פרוגרמה להכרות וניתוח צרכים, וכמובן אבחון החלל ומתן עצות וטיפים מעשיים ליישום - למעבר לקריאה על פגישת הייעוץ שלי לחצו כאן - פגישת ייעוץ


תכנון העמדת ריהוט בחלל (בהתאם לכללי הנדסת אנוש) - התכנון יכול להיות תכנון חד ממדי או תלת ממדי.



תכנון העמדת ריהוט בחלל
תכנון העמדת ריהוט בחלל

תכנון תקציב ומעקב אחר הרכישות בפועל במשך כל ליווי ההום סטיילינג והתהליך.

הלקוחות מגדירים מקסימום תקציב ובהתאם לכך המעצב.ת מתכננת מראש תקציב עבור כל אחד מהפריטים הנדרשים לרכישה וכן עבור כל הוצאה נוספת הנדרשת לצורך היישום.


יצירת קונספט עיצובי באמצעות לוח השראה (mood board)–

צורות, צבעים, טקסטיל/בדים, טקסטורות, אומנות, חפצי נוי. לוח ההשראה הינו למעשה תמונה כוללת של צבעים, טפטים, חומרי גמר, ריהוט, גופי תאורה, טקסטיל (שטיחים, וילונות, כריות ועוד). לוח ההשראה יאפשר לכם לראות את הקונספט העיצובי המתוכנן (חיבורי הפריטים והצבעים) על גבי לוח- תמונה.

לוח ההשראה יכול להכיל פריטים מדויקים שקיימים בחנויות, או שנוכל למצוא פריט יחסית דומה.

ללוח ההשראה נכניס פריטים אשר יגדירו את הסגנון המובהק התואם את סגנון וטעם המזמין.

בלוח ההשראה נוכל לראות האם החיבורים בין הפריטים והצבעים שבחרנו משתלבים בצורה הרמונית ולטעמכם, ואם לא, נוכל כמובן לבצע שינויים על גבי הלוח.



לוח השראה
לוח השראה

לוח חומרים הכולל הצעות לרכישות בפועל בהתאם ללוח ההשראה- השירות כולל שליחת הצעות לרכישה של האביזרים והחומרים הדרושים לעיצוב (אונליין/במהלך ימי רכישות) – בחירת הפריטים לרכישה יהא בקירוב ללוח ההשראה ותואם את מידות החלל ותוכנית ההעמדה בפועל. מעבר לבחירת פריטי ריהוט ואביזרים לרכישה, לוח החומרים כולל גם גוונים מדויקים ממניפות לכלל הקירות, חומרים לחיפויי קירות ומשטחי עבודה.


תכנון נגרות מותאמת צורך וחלל- פונקציונלית ודקורטיבית. התכנון הינו תכנון חד מימדי או תלת מימדי.


ימי רכישות מתוכננים בשטח.


פגישות בבית הלקוח ואצל ספקים בהתאם לצורך.

כפי שתואר למעלה, הום סטיילינג הוא תהליך המותאם אישית לכל לקוח/דייר.

ישנם לקוחות הזקוקים לליווי מלא הכולל את כל שלבי ההום סטיילינג (תהליך מלא/ליווי מלא) וישנם לקוחות הזקוקים לחלק מהשלבים בלבד.

למשל, כשהגעתי לפגישת ייעוץ ואבחון בביתם של זוג לקוחות מקסימים שלי (א.מ) ופרטתי בפניהם מה כולל הום סטיילינג (תהליך ושלבים), הם בחרו בשני שלבים בלבד- תוכנית העמדת ריהוט ויצירת קונספט עיצובי באמצעות לוח השראה:

הם הסבירו שהם זקוקים רק ל"מפה, לרעיון כללי מתוכנן שיתאים לאופי ולצרכים שלהם", כאשר את הרכישות והיישום הם רצו לעשות בעצמם כי יש זמן פנוי וטעם משובח כשזה מגיע לבחירות ספציפיות. הם סיפרו לי שהם דאגו להגיע לכל חנות כשהם נושאים עימם בכל עת את התוכניות, ובזכות כך הם נשארו ממוקדים ורכשו נכון תחת גבולות ברורים. אגב, יצאה להם תוצאה מדהימה :)

עוד זוג לקוחות שלי (ט.י), לאחר שהסברתי להם מה כולל הום סטיילינג (תהליך ושלבים), בחרו בליווי מלא מלבד ימי רכישות בשטח, מכיוון שהם אינם פנויים לכך ומאמינים בהזמנות אונליין, ומאחר וכל שלב מתומחר בהתאם יכולתי לתת להם הצעת מחיר מדוייקת.



הבנתם שאתם צריכים בשביל עיצוב הבית, הום סטיילינג - האם תבחרו במעצב.ת פנים או במעצב.ת הום סטיילינג?


אז הבנתם מה זה הום סטיילינג, וכעת עליכם לבחור לעיצוב הבית הום סטיילינג, מעצב.ת פנים או מעצב.ת הום סטיילינג.


הבחירה בין מעצבת פנים למעצבת הום סטיילינג תלויה בצרכים ובתקציב הספציפיים שלכם.

אם הבנתם כאמור שאינכם זקוקים לשינויים נרחבים בבית, כגון שינויים מבניים או שיפוצים גדולים ואתם מחפשים לעיצוב הבית הום סטיילינג, בעיקר כדי לשפר את האסתטיקה של הבית שלכם ולרענן את העיצוב הקיים, מעצב.ת הום סטיילינג עשויה להיות אופציה נכונה יותר משום שהמומחיות של מעצב.ת ההום סטיילינג ממוקדת יותר לצורך שלכם וגם עשויה להיות משתלמת יותר.


אם אתם זקוקים גם לעיצוב פנים וגם לעיצוב הבית הום סטיילינג, בדר"כ עדיף לבחור במעצב.ת פנים שתלווה את כל התהליך, אז ישנה אפשרות מושלמת ומדוייקת יותר שהיא גם וגם- כלומר להעסיק גם מעצב.ת פנים וגם מעצב.ת הום סטיילינג שיעבדו בשיתוף פעולה, יאזנו ויעשירו את התוצר הסופי.


לא פעם קיבלתי פניות מלקוחות המתעניינים בשירות עיצוב פנים הכולל שיפוץ מאסיבי אשר פרטו צרכים הכוללים גם עיצוב הבית הום סטיילינג, והצגתי בפניהם את האפשרות לשירות של גם וגם כאמור.

לא אחת שירות עיצוב הבית הום סטיילינג מגיע בנוסף עם סיום תהליך עיצוב פנים או עיצוב אדריכלי.



חדר שינה לפני תהליך הום סטיילינג
חדר שינה לפני תהליך הום סטיילינג

חדר שינה לאחר תהליך הום סטיילינג
חדר שינה לאחר תהליך הום סטיילינג

שורה תחתונה - ממה מורכבת הצעת מחיר עבור הום סטיילינג


הצעת מחיר עבור הום סטיילינג יכולה להיות על בסיס שעתי, או על בסיס גלובלי, ויכולה גם להיות שילוב של השניים.


מחיר שעת עבודה יכול להשתנות כתלות בוותק המעצבת, במיקום הפרוייקט, בשירות הספציפי. על פי אתר מדרג, מחיר שעתי לשירות של מעצבת הום סטיילינג נע בדר"כ בין 250 ש"ח ל- 500 ש"ח ואף יותר.


הצעת מחיר הום סטיילינג גלובלית בדרך כלל תהיה מורכבת ממחיר נפרד עבור כל חדר/אזור בבית, לדוגמא סלון ופינת אוכל (מרחב מגורים משותף) לחוד וגם כל אחד מהחדרים לחוד.


בנוסף, הצעת מחיר עבור הום סטיילינג גלובלית תפרט מהו השירות הספציפי שיתנתן עבור כל חדר או איזור.

המחיר הגלובלי עבור עיצוב הום סטיילינג לכל אחד מהשירותים המפורטים מעלה תתומחר באופו שונה וגם תשתנה בין מעצבת למעצבת על פי וותק, מיקום וכו".

לדוגמא, הצעת מחיר עבור הום סטיילינג לחדר הכוללת את כל השירותים המפורטים בפסקה הקודמת, כלומר ליווי מלא, יכולה לנוע בין 2000 ש"ח ל- 6000 ש"ח ואף יותר.

שורה תחתונה, הצעת מחיר עבור הום סטיילינג תשתנה בין מעצבת למעצבת ויכולה להיות שעתית או גלובלית או גם וגם.




198 views0 comments
bottom of page